Alla hjärtans...

...har suttit och kikat på en massa bloggar. Mina barns. Det blir ju en massa för dom är ju rätt många. Barnen alltså. Simon är sämst på att blogga, men det är väl så att tiden inte riktigt räcker till.
Idag när jag kom hem från fjöspasset stod det ett blågult kort på bordet med tre hjärtan på som liksom "flög" i luften. På kortet stod det : "Jag älskar er Mamma och Pappa / Lukas".
Snacka om att bli rörd (till tårar).
I övrigt liver livet rätt bra.
Det blåser ruskigt mycket ute så jag känner inte för att gå ut.
Pappa är i "stan" och gör bokslut så jag är alldeles solo hemma.
Kanske borde tända upp i pannan så man får lite värme i huset.
Har suttit här vid datorn en stund fingrarna är stela och alldeles iskalla.
Snacka om lycka igår när "Gosan 318" som legat för ankar sen i söndags reste sej upp.
Fick kalvförlamning och vi hade haft veterinären där tre gånger, Gett kalk och lite annat smått och gott.
Men icke...hon ville inte resa på sej.
Vi provade att hissa upp henne med traktorn men hon stödde inte ens på benen . Bara hängde som en trasa.
Då hade jag gett upp.
Trodde att vi skulle få avliva henne. Och så ställer hon sej upp bara så där som om ingenting hade hänt. Amen ...fär man väl säga . För visst går tankarna uppåt ibland även när det gäller kossorna.
Nej nu måste jag verkligen tända i pannan.
Knepigt väder förresten. Nyss var det snöstorm och nu skiner solen för fullt. Aprilväder eller...? i februari???
 

Kommentarer
Postat av: Olivia Widholm

Mamma du är världens bästa mamma. Tycker om dig så mcyket. du är så underbar. Hoppas du haft en bra hjärtansdag (:
det är så roligt att du har blogg, du är duktig med det. kan bli lite bättre :P tihii*

2008-02-14 @ 16:06:32
URL: http://sevenwords.blogg.se
Postat av: matilda

haha, kosor e lite tokiga dom! jag håller med dej simon är sämst på att blogga! hoppas stormmen läger sej nån gång. nu ska jag sova! klockan e ju mkt! pusspuss på dej mamma, och du är värdensbästa mamma, utan tvekan!

2008-02-14 @ 21:03:05
URL: http://matildish.blogg.se
Postat av: Simon

Hej mamma!
snart ska jag bli bättre på o blogga... de är rätt mycket just nu, hinner knappt med mig själv... nästa lördag är det tenta som kommer att vara super svår, så jag pluggar så mycket jag kan. Men det är inte lätt när man har manne omkring sig o han vill bara vara med en hela tiden... Han fick stelkrampsspruta i förgår så han är lite hängig och extra närhets beroende... Hoppas ni hade det jätte bra på alla hjärtans dag =) Jag älskar er allihopa, att ha en så bra familj som vi har är få förunnat. Tillsammans är vi bäst... längtar efter er! Nu måste jag natta manne... kram och hälsa pappa

2008-02-15 @ 19:26:00
Postat av: elina

hej mamma! vi saknar er så mycket ska du veta och vi tänker på er när vi ligger i solen på stranden och steker :) hihi närå! idag har ja slitit som ett djur och igår med för den delen, har haft nått konstigt med magen så igår hade ja sån kramp, men gick upp o körde helpass i trädgården iaf! det var tydligen väldigt uppskattat fick ja höra idag... ledarna var så imponerade för de hade aldrig hänt förr att nån som var sjuk försökte jobba! så ja fick en stor eloge. haha! idag har ja sorterat mat sen klockan sju - halv ett, så är helt slut, ja har hunnit med att göra rent soptunnorna och rensat våra förvaringskåp... o snart ska ja gå och ta mej en apelsin o lite te och bara ta det lugnt... samuel har varit på stranden ida o surfat, den lyckosten! haha..
älskar er så mycket! längtar tills vi kommer flytta uppp, då ska vi ha så kul! dircka kaffe och mjölka kossishar! (matildish språk) puss på dej och hälsa alla där hemma! /elina

2008-02-16 @ 03:00:00
URL: http://www.flink.blogg.se
Postat av: Simon Widholm

Mamma nu har jag tatt nya tag med mitt bloggande har börjat med o gjort om designen på den... kolla den o skriv vad du tycker om den... finns inte så mycket info på den ännu men men... kram Simon

2008-02-16 @ 20:37:11
URL: http://www.storebrorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0