Storspov...

Gick upp till lagå'rn i morse. Det är så skönt ute nu när det har blivit varmare och det luktar vår ute.
På vägen upp kom ett mindre "flygplan" flygande. Trodde först att det var en svan, men när jag tittade upp och såg det underifrån såg jag att det var en trana. Årets första för mej.Efter det att jag var klar i "fjöset" och gick ut fick jag höra det välbekanta drillandet. Två stycken storspovar satt där på snön...undra vad dom tänkte, men glada verkade dem vara i allafall.Blir nog inte fjället idag, kanske en tur på skidor här hemma iallafall.
Och...nu känns det faktiskt som om det kan bli vår här i Jämtland oxå. "Istippningen"-jag tror att Storsjöflaket i år kommer att gå den 17:e Maj, Torgny gissar den 19:e Maj. Den som gissar rätt får bjuda på tårta.
Solkramar från mej...hej, hej!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: matildish

ja just!!!! de må vi gissa, må skriva in i allmenackan, tar de ikv så vi vet allas dagar.... jag gissar på 20 maj tror ja.. kramar

2008-04-19 @ 12:00:48
URL: http://www.matildish.blogg.se
Postat av: Simon Widholm

ja gissar på 18 augusti =) då slipper jag bjuda på tårta

2008-04-21 @ 10:09:15
URL: http://www.storebrorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0